آموزش معلم
پویایی هویت ارزشیابی معلم: نمودها در کارپوشه الکترونیکی معلمان تازه‌کار و با تجربه انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی

معصومه استاجی؛ فرهاد غیاثوند

دوره 11، شماره 2 ، دی 1401، ، صفحه 33-66

https://doi.org/10.22054/ilt.2022.70302.741

چکیده
  هویت ارزشیابی معلم بخش مهمی از هویت حرفه ای و عملکرد معلمان است که اخیراً در تحقیقات زبان دوم/خارجی شتاب گرفته است. با این حال، مسیرهای توسعه آن در پرتو فناوری های دیجیتال در طول زمان، تا به امروز ناشناخته مانده است. برای پر کردن این شکاف، این مطالعه قصد دارد پویایی هویت ارزشیابی معلمان زبان انگلیسی را از طریق کارپوشه های الکترونیکی ...  بیشتر

آموزش معلم
شاخص ها و استانداردهای ارزیابی مدرسان در بافت انگلیسی به عنوان زبان خارجی: طراحی و روایی سنجی پرسشنامه ارزیابی مدرسان

معصومه استاجی؛ محسن شفقی

دوره 7، شماره 2 ، دی 1397، ، صفحه 147-187

https://doi.org/10.22054/ilt.2020.47348.433

چکیده
  مقوله ارزیابی مدرسان از دیرباز تا کنون به عنوان یکی از ارکان اصلی در حرفه ی تدریس مطرح بوده است. در این تحقیق مقوله ارزیابی مدرسان از دیدگاه ارزیابان ایرانی و چگونگی تاثیر آن بر عملکرد مدرسان ایرانی زبان انگلیسی مورد بررسی قرار می گیرد. بدین منظور، ادراک ارزیابان زبان انگلیسی نسبت به ارزیابی مدرسان، تمرین های ارزیابی، و سیستم های ...  بیشتر